Abigail Smith hivatásos fotós volt, akinél 2012-ben a rák egyik ritka fajtáját diagnosztizálták. 2012. decemberében kiderült, hogy a rák a tüdejébe is átterjedt és orvosilag már semmit nem lehet tenni a megállítására.
Abby a hálát választotta.
A szorongáscsökkentők és altatók, mint megannyi emberi vívmány, az ember ellen fordult. Milliók és milliók szedik ezeket a szereket problémáik megoldása helyett. Ezek a problémák gyakran megoldhatóak lennének pszichoterápiával, szociális segítséggel. A gond azonban az, hogy a gyógyszeripar által szponzorált pszichiátria gyakorlatilag kiszorította az egészségügyből a pszichoterápiát (TB alapon szinte már nem is érhető el), megnövelve ezzel hatalmát és nem utolsó sorban a gyógyszerforgalmat. A szorongáscsökkentők és nyugtatók semmit nem gyógyítanak meg, csupán kitolják – sokszor örökre – a valódi problémák megoldását, ami a problémák eszkalálódását, krónikussá válását eredményezik, és a gyógyszerfüggés és a mellékhatások kialakulásával újabb, gyakran leküzdhetetlen problémák alakulnak ki.
Hétköznapi statisztika
Becslések szerint Németországban mintegy 1,5 millió ember gyógyszerfüggő, nagy többségük receptköteles gyógyszereket szed. Minden hatodik felnőtt közérzetének javítása érdekében legalább heti egy alkalommal gyógyszert szed. Míg a franciáknál minden negyedik polgár szed rendszeresen antidepresszánst, nyugtató és pszichotikus gyógyszert. A gyógyszerek közül az egyik legismertebb a Xanax- nak néztünk utána…
XANAX -> hatóanyag Alprazolam ÖSSZETEVŐK: MANNIT, POVIDON, IZOPROPIL ALKOHOL, KROSZPOVIDON, NEOTAM, KOLLOID SZILÍCIUM-DIOXID, MAGNÉZIUM-SZTEARÁT, GLICERIN-BEHENÁT, TALKUM, GRÉPFRÚT AROMA. AZ OGYI HONLAPJÁN EZT MEG LEHET TALÁLNI (
HTTP://WWW.OGYI.HU/KISEROIRAT/PH/PH_0000074563.PDF)
Most nézzük meg mit is takarnak ezek a nevek: MANNIT: (MANNITOLUM, E421, C6H8(OH)6.) VIRÁGOS KŐRISBŐL MÁS NÉVEN MANNAKŐRIS (FRAXINUS ORNUS) MANNA->MANNIT AZ AGYBAN KIALAKULT NAGY NYOMÁS CSÖKKENTÉSÉRE, VAZODILATTÁTORKÉNT, ÉS A VÍZ + NA+ MENNYISÉGÉNEK CSÖKKENTÉSÉRE ALKALMAZZÁK ÉLELMISZEREKBEN ELSŐSORBAN ALACSONY ENERGIATARTALMÚ ÉDESÍTŐSZERKÉNT, VALAMINT CSOMÓSODÁST GÁTLÓ ANYAGKÉNT ALKALMAZZÁK .
povidon: (C6NH9N+2NNO, BETADINE) JÓD -> FERTŐTLENÍTÉS
kroszpovidon: (TÉRHÁLÓSÍTOTT POLIVINIL-PIRROLIDON, POLYPLASDONE XL, KOLLIDON CL, PVP, (C 6 H 9 NO) N) ACETILÉN-SZÁRMAZÉK, N-VINIL-2-PIRROLIDONBÓL (NVP) ÁLLÍTJÁK ELŐ, A JÓD (POVIDON) RESERVOÁRKÉNT (SZÉTESÉST GÁTLÓ, KÖTŐANYAG)
izopropil alkohol: (2-PROPANOL, IZOPROPANOL, IZOPROPIL-ALKOHOL, IZO-PROPILALKOHOL, C3H8O) AZ IZOPROPIL-ALKOHOLT PROPILÉNBŐL ÁLLÍTJÁK ELŐ VÍZADDÍCIÓVAL. A PROPILÉN A KŐOLAJ KRAKKOLÁSAKOR ( KŐOLAJ VAGY A FÖLDGÁZ HŐBONTÁSÁVAL) KELETKEZŐ KRAKKGÁZOK KÖZÖTT TALÁLHATÓ. PROPILÉNBŐL GYÁRTJÁK A POLIPROPILÉNT, EGY ELTERJEDT MŰANYAGOT. A MÁJBAN ACETONNÁ ALAKUL ÁT. ELFOGYASZTVA, BŐRÖN ÁT FELSZÍVÓDVA, BELÉLEGEZVE IS MÉRGEZÉST OKOZHAT.
neotam : (E961) Mesterséges édesítőszer, magyarul aszpartám!
Lejjebb erről még ejtünk pár szót… KOLLOID: (RÉSZECSKEMÉRET) SZILÍCIUM-DIOXID (ACIDUM SILICICUM COLLOIDALE HYDROPHYLUM AEROSIL, SIO2) KOVA, KOVASAV, LEGGYAKORIBB ÁSVÁNYA A KVARC MAGNÉZIUM-SZTEARÁT (C36H70MGO4) ELŐÁLLÍTÁSA SORÁN ÁLTALÁBAN ÁLLATI EREDETŰ (BÁRÁNYBÓL, SERTÉSBŐL SZÁRMAZÓ) SZTEARINSAVAT HASZNÁLNAK. SÍKOSÍTÓ TULAJDONSÁG -> PRÉSELÉSKOR A MAGNÉZIUM-SZTEARÁTMEGAKADÁLYOZZA,HOGY A TABLETTA ALKOTÓELEMEI A PRÉS ALKATRÉSZEIHEZ TAPADJANAK.
glicerin-behenát:
(E422) emulgáló szer -> zsír. Élelmiszerekben zsírsavak helyettesítésére is alkalmazzák Behén sav (dokozánsav) -> Ben-olaj fa ( Moringa oleifera )
talkum:
(talk, talkum, szteatit, zsírkő, Mg3(Si4O10(OH)2), E553b) gyógyszerkészítményekben töltőanyagként
Aszpartam : AZ ASZPARTÁM MÉRGEZÉS A NYOLCVANAS ÉVEK ÓTA JÓL ŐRZÖTT TITOK. SZÁMOS KUTATÁS ÉS A TAPASZTALATOK EGYÉRTELMŰEN KIMUTATTÁK MÉRGEZŐ ÉS BETEGSÉGEKET ELŐIDÉZŐ HATÁSÁT. AZ ASPARTAM EGY VESZÉLYES ADALÉKANYAG, AMI A TESTBE KERÜLVE RÁKKELTŐ ANYAGOKRA BOMLIK, ÉS AMIT ODABENT MŰVEL MODERNKORI HORRORNAK IS ELMEGY.
Az aszpartám hatásai – Miket okozhat az aszpartám fogyasztása?
A 90-es években kezdődött, hogy emberek megmagyarázhatatlan betegségekkel, tünetekkel fordultak orvoshoz, a tudomány pedig széttárta karját: nem tudtak rájönni, mi okozza a bajt. Az aszpartám mellékhatásai lehetnek fokozatosak vagy azonnali reakciók is. Dr. Lendon Smith amerikai orvos szerint rendkívül sok ember szenved az aspartam káros mellékhatásaitól, de fogalmuk sincs, hogy a gyógyszerek, a különböző kezelések és gyógynövények miért nem enyhítik a tüneteiket.
Több mint 90 mellékhatást tulajdonítanak az aszpartám fogyasztásának. Hihetetlennek tűnik, nem? Pedig nagyon is igaz! (Az aszpartám a vérbe kerülve lebomlik, és így képes keresztülutazni az egész testen, és bármilyen szövetbe lerakódni. A ciklamáttal vagy a szacharinnal ellentétben, szervezetünk az aszpartámot megemészti.)
Az FDA-hoz mindössze néhány év alatt több mint tízezer NutraSweettel kapcsolatos panaszbejelentés érkezett, amely az összes beérkező panasz 80 százalékát tette ki! Ennek ellenére az Élelmiszer- és Gyógyszerellenőrző Hivatal semmit sem tett annak érdekében, hogy tájékoztassa a közönséget, akik egyértelműnek gondolják, hogy ha egy termék agyon van reklámozva, az csakis egészséges lehet. Az aszpartám-ellenesek elnöke szerint:
“Az aszpartám az egyetlen olyan génmanipulált termék, amelyről tényleges bizonyítékaink, világos nyilvántartásaink és esettörténeteink vannak, melyek azt bizonyítják, hogy tömegbetegségeket és halált okozhat.”Az aszpartám néhány mellékhatása: látászavarok, szemfájdalom, fülcsengés, hallásgyengülés, epilepsziás görcsök, migrénes fejfájás, egyensúlyzavarok, memóriavesztés, állandó álmosság, végtagzsibbadás, részleges bénulás, remegés, depresszió, ingerlékenység, agresszió, álmatlanság, fóbiák, szapora szívverés, légzési nehézségek, hányinger, hasmenés, véres széklet, hasfájás, nyelési fájdalom, bőrviszketés, kiütések, asztma, herpesz, tályog, menstruációs zavarok, a haj elvékonyodása, hajhullás, hirtelen súlyvesztés, fokozatos súlygyarapodás, fájdalmas vizelés, túlzott szomjúság, bedagadt lábak, visszafordíthatatlan agykárosodás, születési rendellenességek, gyomorfekély, izületi fájdalmak.
Azt kéne megérteni mindenkinek, hogy a természetes, gyógyhatású növényeket gyúrják össze egy csomó káros anyaggal, mielőtt valaki arra gondolna, milyen csodálatos is az orvoslás. Ez a gyógyszeripar jó nagy átverése...
A technológia fejlődésével egyre könnyebb jó vételeket találni az interneten és a fizikai világban egyaránt, ugyanakkor az ember, már aki belegondol abba, hogy mindez hová vezethet, mégsem tud igazán örülni.
A marketing szakemberek és mobil alkalmazás fejlesztők újabb és újabb módszerekkel állnak elő, hogy a keresett terméket segítsenek a lehető legalacsonyabb áron megtalálni. Ezek az ösztönző módszerek ugyanakkor a vásárlók egyre agresszívabb nyomonkövetését teszik lehetővé, függetlenül attól, hogy valaki a céges számítógépről, a mobiltelefonja segítségével vagy egy bolt sorai között sétálva keresgél.
Ma már minden információt képesek összekötni egy adott ember személyes adataival, legyen az a hivatalos jövedelme, irányítószáma vagy gépjármű felelősségbiztosításának lejárati dátuma.
A folyamatos online és offline nyomonkövetés célja elvileg, hogy mindenkiről meg tudják állapítani mit szeretne vásárolni és ezért mennyit hajlandó fizetni. A kiskereskedők szerint ezek a módszerek segítenek személyre szabni a vásárlást és az ügyfél számára pénzt takarítanak meg. A fogyasztóvédők szerint ugyanakkor az agresszív nyomonkövetés és profilkészítés eredményeként egy új jelenség is feltűnt: az árdiszkrimináció, ami azt jelenti, hogy egy cég akár többet is elkérhet egy adott vásárlótól, az illető anyagi helyzete, az online boltba történő látogatásainak gyakorisága és egyéb szempontok alapján.
„Ma már nincs karácsony tömegadatok és marketing nélkül,” mondja Jeff Chester, a Digitális Demokrácia Központ ügyvezetője. „Mint a Mikulásról szóló dal: Tudja, hogy mikor alszol és tudja, hogy mikor vagy ébren. Szerintem ő is így szerzi az információit.”
A fogyasztók nyomonkövetése régóta része a fogyasztói társadalomnak. Az áruházláncok megpróbálnak minél több vásárlót rávenni a pontgyűjtő-, hűség- vagy klubkártyák kiváltására, a gyártók pedig azt akarják, hogy a megvásárolt terméket regisztráljuk. Az online boltok úgynevezett sütiket, azaz apró információtartalmat hordozó fájlokat használnak a látogatók netes tevékenységének nyomonkövetésére, hogy személyre szabott reklámokat jeleníthessenek meg számára.
Így történhetett meg a következő eset Minneapolisban. Egy dühös apa panaszt tett a helyi Target áruházban, mert a cég több alkalommal is kuponokat küldött gimnazista lánya számára mindenféle csecsemők számára készült termékre, például kiságyakra, pelenkákra és hasonlókra. Mégis mit képzelnek, arra próbálják bátorítani a lányát, hogy essen teherbe? Az áruház természetesen bocsánatot kért, azonban néhány nap múlva egy újabb megkeresés során kiderült, hogy az apa nem tudott mindenről, ami a házában folyik. Például arról sem, hogy a lánya kisbabát vár. A Target saját algoritmusai segítségével elemez minden vásárlást. A lány újabban olyan termékeket választott, például vitaminokat vagy illatmentes szappant, amelyek alapján a program úgy ítélte meg, hogy terhes lehet, ezért küldték a kuponokat. És igazuk volt. A Target előbb tudott a terhességről, mint a lány apja. Azóta a Target kifinomultabb módszereket használ, és inkább személyre szabott kuponfüzeteket küld a törzsvásárlóknak, amibe sokféle népszerű termék közé helyezik el a szerintük keresett termékek kuponjait.
A legújabb technológiák már ötvözik az online és offline adatokat és minden regisztrált vásárlóról részletes profilt készítenek. A helymeghatározó technológiák tökéletesítése és bevonása is folyik, amelyekkel megpróbálják a fizikai boltokban barangoló vásárlók termékválasztásait is befolyásolni.
Az egyik legújabb módszernél például a vásárlók engedélyét kérik, hogy bizonyos árengedményekért cserébe követhessék őket. Míg korábban rászóltak azokra a vásárlókra, akik okostelefonjaikkal összehasonlították az adott bolt árait a riválisokéval, ma a Target és hasonló láncok saját mobilalkalmazásukat és ingyen Wi-Fit kínálnak a vevőknek. A mobilalkalmazás mindenféle kuponakciókkal és reklámokkal próbálja vásárlásra bírni a boltban bolyongó vevőket, ugyanakkor a Wi-Fi hálózaton keresztül figyelik, hogy milyen útvonalat jár be.
A vásárlók még sikeresebb behálózásához a Macy’s, a Best Buy és a JCPenney együttműködésre lépett a Shopkick mobil alkalmazással. Ha a vásárló bekapcsolja az alkalmazást miközben a boltban tartózkodik, egy adott ruha felpróbálásáért, egy vonalkód leolvasásáért és persze bizonyos vásárlásokért különféle árengedményeket vagy például ingyenes zeneletöltést kap.
Egy másik alkalmazás, a Snapette az emberek közösségi oldal-függőségét és a helymeghatározó technológiákat használja ki a vásárlások növelésére. A divatrajongó hölgyeket célzó program segítségével a vásárló láthatja, hogy melyek a legnépszerűbb termékek a környéken, míg a bolt lehetőséget kap, hogy célzott kuponokkal és reklámokkal bombázza a vásárlót.
A boltok által bevetett legújabb nyomkövető technológiák közül akadnak olyanok is jócskán, amelyekhez nem kérik a vásárlók engedélyét. Egyes cégek például hőérzékelők vagy a mobiltelefonok által leadott jelek segítségével figyelik, hogy melyik sorok keltik a legnagyobb érdeklődést.
A Shopperception (jelentése körülbelül: vásárló érzékelő) nevű program az Xbox Connectben is használt mozgásérzékelő technológiát alkalmazva figyeli a vásárlók mozgását és tevékenységét, olyan részletekre is kitérve, hogy valaki a polcról levett árut a kosárba vagy a polcra teszi-e vissza. A vásárlók viselkedésének elemzése mellett a program a közelben elhelyezett digitális kijelzőkön célzott kuponajánlatokat jelentet meg vagy konkrét termékekhez vezeti a vásárlót.
A magyarországi pontgyűjtő és egyéb hűségkártyákról már 2007-ben tudni lehetett, hogy az árengedmények mellé nem kívánt funkciókat is kap az óvatlan vásárló:
Nem csak a hűségpontgyűjtő kártyák forgalmáról, de például a repülőjegy-vásárlásokról, a telefonszámlákról, víz- és gázszámlákról vagy épp a névre szóló fitneszbérletre költött pénzről is bekérhet információkat az APEH [NAV], ha vizsgálatot indít valaki ellen – tudta meg az [origo]. Az üzleteknek minden olyan információt ki kell adniuk az adóhatóság számára, amely a vizsgált személy konkrét költekezéséről szól. Így tehát akárhányszor regisztrált ügyfélként fizetünk valahol, vagy akárhányszor elkérik és rögzítik a nevünket egy vásárlásnál, kiadásunk elvben az APEH [NAV] által is lekérdezhető lesz.
A kereskedelmi láncok vásárlócsalogató pontgyűjtő kártyáiról csütörtökön írta meg a Magyar Nemzet, hogy elárulhatják a valódinál kisebb jövedelmet bevalló, a bevallottnál pedig jóval több pénzt költő vásárlókat.
Ezek a technológiák szép fokozatosan egyetlen globális mátrixszá állnak össze, míg végül minden funkció (legyen az pontgyűjtés, fizetés vagy személyazonosítás) és információ egyetlen adathordozóra kerül. A kártyák és egyéb azonosítók számát minden fejlett országban csökkenteni és egységesíteni akarják. Magyarországon például Nemzeti Egységes Kártyarendszer néven fut a kezdeményezés. Mivel az átállás fokozatos és minden esetben a kényelmet, a biztonságot és persze a gazdaságosságot állítja előtérbe, hamarosan azon vesszük észre magunkat, hogy a végtermékkel már csak egyetlen gond lehet: elveszíthetjük vagy ellophatják, tehát biztonságos tároló helyet kell találni számára…